CDI
DOCUMENTE
CDI
CENTRU DE
DOCUMENTARE ŞI INFORMARE
-
CDI –
Începând cu
anul 2010, în Școala Gimnazială „Iosif Moldovan” Arad funcționează un Centru de
Documentare și Informare care are doua funcţii: funcţia de ,,bibliotecă” şi
funcţia de ,,cercetare si prelucrare a materialului informativ”. C.D.I.-ul este
locul care incită la lectură. Beneficiind de un fond divers şi bogat de carte
(aproximativ 12000 volume), Centrul de Documentare si Informare răspunde nevoii
de cunoaştere a elevului si curiozităţii acestuia. C.D.I.-ul este centrul cu
resurse documentare şi multimedia. El pune la dispoziţia elevilor şi a
profesorilor toate informaţiile necesare desfăşurării activităţii şcolare sau
pentru lărgirea orizontului cultural al elevilor. Furnizează documentele
necesare informării şcolare şi profesionale a elevilor în vederea integrării
lor socio-profesionale. C.D.I.-ul nu este doar locul în care sunt păstrate
documentele, el este în acelaşi timp şi locul de iniţiere în căutarea de
informaţii şi a altor tehnici de documentare: utilizarea dicţionarelor,
enciclopediilor, a fişierelor de informaţie, luarea de notiţe, realizarea
fişelor de lectură, conceperea de fişe tematice etc. Datorită acestor moduri de
tratare a resurselor, C.D.I.-ul joacă un rol pedagogic important în viața
şcolii.
Existenţa
C.D.I.-ului oferă noi posibilităţi în realizarea obiectivelor din Curriculum-ul
naţional.
- Egalizarea şanselor.
- Promovarea ,,pedagogiei reuşitei şcolare” care îl plasează pe elev în centrul procesului educativ.
- Permite accesul tuturor elevilor la informaţie.
- Oferă posibilitatea elevilor să se iniţieze în folosirea şi utilizarea metodelor moderne de lucru (munca în echipă, abordare interdisciplinară) sau să-şi formeze atitudini specifice (spirit de iniţiativă, deprinderi de căutare şi prelucrare a informaţiilor).
Activitaţi în cadrul C.D.I.-ului:
1. Activităţi de animare:
- Pedagogică (iniţiere în tehnici de cercetare; concursuri de lectură)
- Culturală (vizite, excursii, întâlniri cu personalitaţi ale vieţii sociale, culturale, )
2. Activitaţi de comunicare (în interiorul
instituţiei sau cu exteriorul).
3. Gestionarea resurselor.
În concluzie
C.D.I.-ul creează condiţiile necesare iniţierii în autodocumentare şi în
tehnicile de muncă individuală, accesul la noile tehnologii şi la diferite
surse de informare, devenind astfel un element motor în lupta contra eşecului
şcolar.
Prin
organizare C.D.I-ul poate deveni pentru elevi o şcoală a responsabilitaţii şi
autonomiei atât pe planul activităţilor individuale, cât şi a celor de grup.
Spaţiul special destinat profesorilor, cu documentaţia necesară, duce la
creşterea calităţii actului educaţional şi la formarea continuă a cadrelor
didactice.
Bibliotecar,
Miorița
Bolovan